49. Matajur – I feel sLOVEnija

11. 07. 2010.    Budim se u tri ujutro i nije mi bed jer danas putujem u Sloveniju. Mislim da bi mi Slovenija trebala dati državljanstvo koliko je volim!  Marina dolazi po mene u četiri sata i odlazimo prema Pazinu gdje nas čeka Ante. Nas troje idemo danas sa PD Kamenjak Rijeka u Sloveniju na Matajur. Na Vratima Jadrana se pridružujemo Riječanima. Naši planinari iz Glasa Istre su jučer otišli na dvodnevni izlet u Sloveniju na Krn…Matajur je blizu Krna pa ćemo si mahati, haha.

Meni je jako drago što sam ponovo sa Živanom. Voditelj izleta je Žarko. Najprije odlazimo prema Sloveniji pa onda nastavljamo prema Italiji. Na auto putu prema Udinama konačno stajemo i pijem kavu. Matajur se nalazi na granici Slovenije i Italije, pa se malo vozimo po Sloveniji, malo po Italiji. Zaustavljamo se u mjestu Avsa odakle započinjemo hodati prema Matajuru. Sunce nemilosrdno grije, ali je dobro što na početku hodamo kroz šumu…vrućina usporava moje korake i moje misli. Možda bi preko ljeta bilo bolje držati se mora, a po zimi planinariti…čvrsto sam odlučila, ovo mi je zadnji izlet i dok ne zahladni neka me planine čekaju! Zadovoljna sam sa svojom odlukom. Hodam dalje i topim se…Izlazimo na čistinu. Pogled nam se otvara na Julijske Alpe…gledam Krn, vrh mu je prekriven oblacima. I ovdje ima malo oblaka na nebu pa je dobro kad svako malo sakriju sunce. Tu su livade pune cvijeća. Živana, Boris i ja čvrsto držimo kraj kolone…dosta smo iza svih, pa nas svako toliko netko dočeka i upozorava da se požurimo. A čemu žurba? Kako doživjeti svu ovu ljepotu kroz koju hodam ako žurim? Kako se prepustiti svim bojama, mirisima, vidicima…Mi i dalje hodamo našim tempom. Ispod jednog drveta se zaustavljamo i jedemo svoje obroke…super nam je…Nastavljamo dalje pod vrelim zrakama sunca…ajajaj kako mi je vruće! A šta mi drugo preostaje, prepuštam se vrućini i hodam dalje. Tamo skroz gore na vrhu Matajura je mala crkva…još ima dosta do nje. Sada smo ostali samo Boris i ja. Pokazuje mi betonske stupiće koji su nekad označavali granicu Jugoslavije i Italije, a sada granicu Slovenije i Italije…svaki stupić ima drugi broj. Ako je to tako sada hodamo po Talijanskoj strani Matajura. Uskoro i mi stižemo na vrh.

Matajur je dio predalpskog gorja. Uzdiže se iznad Kobaridske kotline i Slovenske Benečije.Vrh je visok 1642 m i nalazi se na Talijanskoj strani planine. Najviši vrh na Slovenskoj strani je Mrzli vrh i visok je 1358 m.

Naša ekipa sjedi uokolo crkve, neki jedu, neki se odmaraju. Konačno sam došla do Marine i Antea..oni se ne razdvajaju..hmhm. Ušla sam u crkvu…lijepa je, mala je, sveta je..

Nakon odmora krećemo u nizine…Živana, Boris i ja na začelju…na jednom mjestu smo skoro promašili naš put ali smo se na vrijeme preusmjerili. Ulazimo u šumu i ja se pridružujem Marini i Anti. Spuštamo se po šumskom putu…ova šuma ne propušta zrak…toplo je i sva sam ljepljiva od znoja i vrućine. Hodali smo par sati kad sam čula šum vode..ooo super, tu je negdje u blizini neka rijeka ili potok…jutros smo u autu slušali pjesmu – Siđi do reke…sada mi se ta pjesma vrti u glavi. Marina i Ante su prvi sišli do potoka. Silazim i ja…kako je lijepo čuti žubor vode, umvati se u njoj…ispijati je.Ova me voda potpuno preporodila.Priroda nas je blagoslovila svojim dragocjenim kapima! Uskoro smo stigli u jedno malo mjesto …..Tu nas je čekao naš bus. Kad smo se svi okupili otputovali smo doma.

Danas sam bila prvi put sa Riječanima na izletu. Možda me više neće htjeti voditi sa sobom jer sam hodala u slow – motion brzini…ali svejedno, meni je bilo lijepo sa svima vama! Matajur je prelijepa planina i drago mi je da sam s vama bila na njoj. Hvala PD Kamenjaku i puno vas sve pozdravljam!

6 misli o “49. Matajur – I feel sLOVEnija”

1. SUPER!Eto napokon da se i ja javim.Sjedim u knjižnici i smijem se.Što će ljudi reć?Puno lijepih pozdrava iz oblačne rijeke.I još jednom hvala na slikicama.

2. I ja volim Sloveniju. Možda je ne gledam tvojim, planinarskim očima, ja vidim pitoma pošumljena brda, obrađena polja, kulturna sela … sve uredno, krajolik kao iz bajke. Upravo onako kao na zadnjim slikama koje si gore stavila.

Ovaj komentar pišete koristeći vaš WordPress.com račun. Odjava /  Izmijeni )

Google photo

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Google račun. Odjava /  Izmijeni )

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Twitter račun. Odjava /  Izmijeni )

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Facebook račun. Odjava /  Izmijeni )